Sunday, March 23, 2014
12:02 PM 0

7 Nasihat Kubur Kepada Bakal Penghuninya


Nasihat Kubur Kepada Bakal Penghuninya:

1. Aku adalah tempat yang paling gelap.
Terangi aku dengan TAHAJUD.

2. Aku adalah tempat yang paling sempit.
Luaskan aku dengan SILATURAHIM.

3. Aku adalah tempat yang paling sepi.
Meriahkan aku dengan banyak membaca al-Quran.

4. Aku adalah tempat binatang-binatang yang berbisa dan jijik.
Racunilah binatang tersebut dengan SEDEKAH.

5. Aku akan menghimpit mu jika kamu tidak solat.
Bebaskan himpitan itu dengan SOLAT.

6. Aku adalah tempat di mana kamu akan direndam dengan cecair yang memberi kamu kesakitan.
Bebaskan rendaman itu dengan PUASA.

7. Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya.
Persiapkanlah jawapanmu dengan perbanyakkan bertahlil iaitu mengucap "LAILAHAILALLAH".

Sebarkanlah ini semampu dan seikhlasnya walaupun kepada 1 orang.

Bila kamu membawa al-Quran, syaitan tenang sahaja.
Bila kamu membukanya, syaitan mula takut.
Bila kamu membacanya, syaitan sudah resah gelisah.
Bila kamu memahaminya, syaitan akan sakit dan kekejangan.
Bila kamu mengamalkannya, syaitan stroke.

Teruskanlah amalkan al-Quran agar syaitan terus stroke dan mati.
Ketika anda ingin menyebarkan ini, syaitan pun berbisik:

"Sudahlah tak payah sebarkan, tak penting pun benda ni semua, buang masa je."

Sekecil mana pun ibadah kita, Allah SWT menghargainya puluhan kali ganda. :)

0 comments:

Post a Comment