Thursday, January 16, 2014
7:33 AM 0

Wikipedia Kangkung Yang Telah Dipadam




Tidak dinafikan lagi #kangkung telah menjadi trending di Malaysia sejak pengumum penurunan harganya sehingga sekarang. Sehinggakan ada individu yang mengedit artikel tentang kangkung di wikipedia dan menambahkan tentang penurunan harga yang dilakukan oleh Perdana Menteri Malaysia, Daato Seri Najib. Namun artikel tersebut telah diedit semula pada 15 Januari dan kembali seperti biasa. Di sini gambar screen shot artikel tentang kangkung yang telah ditambah sebelum ia dipadam.

Mungkin anda tak nampak dengan jeas apa yang tertulis. Setelah dibesarkan screen shot tersebut apa yang Pensel Petik baca ialah:

Kangkung
From wikepedia, the free encyclopedia

Kangkung may refer to:

Impomoea aquatica, Water spinach, an Asian leaf vegatable

Kangkung, Burma   

13 Januari 2014, pengumuman penurunan harga kangkung dipasaran bagi menaik taraf kualiti hidup rakyat Malaysia oleh Perdana Menteri najib Razak.
SK1M, Skim Kangkung Satu (1) Malaysia, kesinambungan program BR1M.


Malaysia akan diangkat sebagai negara pertama memberi penghormatan kepada kangkung dengan menaikkan jumlah subsidi kepada harga kangkung untuk meringankan beban rakyat yang suka hidup bersama kangkung, demikian disebut oleh najib razak. 
Selain itu, menurut pengintip dari US hantaran Obama didapati bahawa Putrajaya berniat untuk menghiasi semua jalanraya Malaysia dengan kangkung dan satu lagu patriotik bertamakan "kangkung" akan digubal.

Demikianlah apa yang tertulis di wikipedia namun telah diedit kembali kepada yang asal. di sini, http://en.wikipedia.org/wiki/Kangkung

Selepas ini entah apa lagi yang akan dilakukan oleh rakyat Malaysia untuk membuat #kangkung terus trending. 

0 comments:

Post a Comment