Saturday, July 19, 2014
1:58 AM 0

Hasrat Pramugara Yang Berharap Agar Dapat Meninggal Dalam MH370 Tercapai Saat Di MH17


Salah seorang dari 15 anak kapal MH17 yang juga pramugara pesawat MAS tersebut, Shaikh Mohd Noor Shaikh Mahmood seakan-akan sudah mengetahui hidupnya bakal berakhir di dalam pesawat penerbangan.

Sebelum nahas, pramugara tersebut ada menyatakan hasratnya untuk meninggal di dalam pesawat seperti yang terjadi pada kru-kru di MH370 yang hilang.

Kata-kata yang dikeluarkan oleh pramugara itu sungguh menyayat hati, seakan-akan dia sudah mengetahui ajalnya bakal tiba.

"Kenapalah abang tiada dalam pesawat MH370 tu... kan best kalau meninggal dalam kapal terbang, satu dunia akan sedekahkan Al-Fatihah untuk abang," kata pramugara pesawat MAS MH17 itu kepada adiknya.

Siti Noradziah, 29, berkata yang abang sulungnya itu melahirkan hasrat sebegitu setelah dia melihat kepada kejadian yang berlaku pada MH370 Mac lalu.

Menurut Noradziah lagi, apa yang paling terkesan dengan pemergian abangnya ialah klip suara nyanyian abangnya yang dihantar melalui kiriman WhatsApp.

Ketika itu abangnya menyanyikan lagu 'happy birthday' untuk ibu mereka sewaktu menyambut ulang tahun kelahiran ibu mereka baru-baru ini.

Dengan pemergian Shaikh Mohd Noor, beliau meninggalkan seorang balu, Madiani Mahani, 42, yang juga pramugari MAS dan lima anak berusia lingkungan 2-13 tahun termasuk seorang anak tiri.

sumber : http://infolaju.blogspot.com/

0 comments:

Post a Comment